Deze fotografische afdruk beeldt een ruimte af in de Capitolijnse Musea in Rome, op het Capitool, een van de zeven heuvels van Rome. Op de foto bevinden we ons in de zogenaamde "Hal van de Faun", genoemd naar het standbeeld centraal in de kamer. Dat is een Romeinse kopie (2de eeuw n.C.) in rood marmer naar een laat-Hellenistisch origineel. In tegenstelling tot de naam van het beeld, gaat het eerder om een satyr dan om een faun. Een satyr heeft enkel hoorns, terwijl een faun ook de benen van een bok heeft. Als volgelingen van de wijngod Dionysos zijn satyrs sterk verbonden met het drinkgelag en de extase die gepaard gaat met alcohol, muziek en dans. Deze satyr werd dan ook afgebeeld met druiventrossen, een herdersstaf, bok en panfluit. We zien dat de kamer rondom het centrale beeld gevuld is met meerdere standbeelden, bustes, reliëfs en inscripties. Aan de muur rechts hangt een van de belangrijkste inscripties uit de Romeinse keizertijd: de "Lex de imperio Vespasiani" of de Wet over de heerschappij van Vespasianus. Het is een wetsvoorstel van oorspronkelijk twee bronzen tabletten, waarvan enkel het tweede bewaard is gebleven. Inhoudelijk gaat het om de quasi volledige machtsoverdracht naar de nieuwe keizer Vespasianus, na de val van de Julisch-Claudische dynastie (70 n.C.). Deze afdruk is deel van een reeks albuminedrukken van de Napolitaanse fotograaf Achille Mauri en andere 19de-eeuwse fotografen.