Gravure van een staand mannelijk naakt gegraveerd door Eugène Copman circa 1861. Het model is een bebaarde man die frontaal is afgebeeld. Hij draait zijn hoofd zijwaarts en houdt een stok in zijn linkerhand. Met zijn linkervoet stapt hij op een houten steunblok. Zijn rechterhand rust op een hoge sokkel waarover een doek gedrapeerd is. Het gaat om een chine-collé gravure gedrukt op papier met zichtbare plaatrand. Er zijn verschillende afdrukken van deze gravure. Op deze afdruk ontbreekt de handtekening van de vervaardiger. Ook de voorstelling zelf bevat verschillen. Aan de rechtervoet en in het doek zijn schaduwen achteraf bijgetekend waar ze anders gegraveerd of net weggehaald zijn. Sommige hooglichten zijn feller en de sokkel bestaat hier uit een geheel in plaats van twee opeengestapelde blokken. Deze prent lijkt dus een eerdere versie te zijn in de reeks gravures. Opmerkelijk is ook de blinddruk van de stempel die op andere gravures met inkt gedrukt is. Het gaat om een gespiegelde afdruk van de stempel van de Koninklijke Academie van Antwerpen. De gravures kunnen wellicht in verband gebracht worden met Copmans deelname aan de Prix de Rome in 1861.