Schließen

Hersteller

Paulus Pontius I (prentmaker), Gilles Hendricx (uitgever), naar ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1646)

Einzelheiten

Thema
Opschriften
opschrift (onder de voorstelling): HENRICVS STEENWYCK. / PICTOR ARCHITECTONICES HAGÆ COMITIS. / Ant. van Dyck pinxit / Paul. du Pont Sculp. /-/ G.H. / Cum privilegio.
aantekening (op de binnenzijde oude passe-partout): I 26 4 88 / After Antoon van Dyck / Hendrik van Steenwyck. 1580-1649 / painter of church interiors. / Engraving signed Paul Pontius, New Hollstein 93 vi/vii / A fine impression with the address of Gillis Hendricx / second publisher of the set. Printed on paper with / a fools Cap watermark, with small margings / Provenance G R not in Lugt. / 250 x 180 mm / 261 x 190 mm. / [prijs]
aantekening (op de binnenzijde oude passe-partout, rechts onder): After A. van Dyck by Pontius / Henricus Steenwyck / M-H 67 vi/vii / Fool's cap M-H 141 1645-1655 / Unidentified (not in Lugt)
watermerk (in de marge onderaan): een nar met een kap op en drie op elkaar gestalde cirkels eronder
verzamelmerk (achterkant, links onderaan): G R
aantekening (achterkant, centraal onderaan): 131 ε 387 ανλι
aantekening (achterkant, rechts onderaan): 4376
Dimensies
geheel, hoogte: 261 mm
geheel, breedte: 190 mm
geheel, hoogte: 250 mm
geheel, breedte: 180 mm

Identifizierung

Huidige locatie
Verzameling
Kategorie
Objectnaam
Materialen
Inventarnummer
2014.GRO1166.III

Linked open data

Permalink
IIIF manifest
Copyright
Musea Brugge ist bestrebt, seine Daten als nutzbare offene Daten zur Verfügung zu stellen. Bilder von Kunstwerken, die keinen urheberrechtlichen Einschränkungen unterliegen, werden daher unter der Creative Commons Zero-Lizenz veröffentlicht. Diese können frei verwendet werden.

Verwante items

Hersteller

Jacob Neefs (prentmaker), Gilles Hendricx (uitgever), naar ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1646)

Hersteller

Schelte Adamsz. Bolswert (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar een prent van Anthony van Dyck (prentmaker)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1586 - circa 1659)

Hersteller

Lucas Vorsterman I (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar een schilderij van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1646)

Hersteller

Paulus Pontius I (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar een schilderij van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1603 - circa 1658)

Hersteller

Lucas Vorsterman I (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar een ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1645)

Hersteller

Lucas Vorsterman I (prentmaker), naar een ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(1630 - 1645)

Hersteller

Lucas Vorsterman I (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar een ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1645)

Hersteller

Paulus Pontius I (prentmaker), Anthony van Dyck (ontwerper), Lucas Vorsterman I (prentmaker), Gilles Hendricx (uitgever)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1646)

Hersteller

Lucas Vorsterman I (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1646)

Hersteller

Paulus Pontius I (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar een ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1645)

Hersteller

Lucas Vorsterman I (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar een ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(circa 1630 - circa 1646)

Hersteller

Pieter (I) de Jode (prentmaker), Martinus (I) van den Enden (uitgever), naar een ontwerp van Anthony van Dyck (schilder)

Periode und Datierung

17de eeuw
(1630 - 1645)